5 Temmuz 2016 Salı

thassos - 2

otelimizin kahvaltısı da odası kadar güzeldi. ama otelde en sevdiğim şey odaların üst üste olmaması, çocukların koşup oynayabileceği güvenli yeşil alan olmasıydı.

thassos ile ilgili yazılarda keramoti'den hiç bahsedilmemesi büyük haksızlık. keramoti de muhteşem bir yer. görsel olarak baktığınızda biraz iztuzu kumsalı'nı andırıyor. kumluk bir burun. ortada oteller ve restoranlar dizilmiş. her iki yandan da denize girilebiliyor. ama insanlar çoğunlukla limanın olmadığı, thassos adasının olduğu tarafta giriyordu.

keramoti'ye tatile gelip thassos'a da bir iki günlüğüne geçsek olurmuş. ayvalık'a tatile gelip midilli'ye geçmek gibi olurdu. bir dahaki seferde böyle yapacağız.

kahvaltı sonrası biraz dinlendik. sınırı geçmek bizi epey yormuştu. thassos'ta ayarladığımız otelin girişi saat 14.00 olduğu için de acele etmedik ve 11.45 vapuruna bindik.

hemen her yarım saatte bir vapur var. ada da yakın zaten. keramoti'den görüş mesafesinde. vapur yolculuğu yaklaşık 45 dakika sürdü. 25 EURO araç için ve 3 EURO da insanlar için aldılar. vapur oldukça büyüktü. vapur tam vaktinde kalkmadı. bir süre dolmasını bekledik. biz de arabanın içinde geç kalmayalım diye boş yere panik olduk.

meltem'in internetten rastgele seçtiği diamond otel (üç yıldız) limenaria'daymış. yani adanın en güneyinde. oysa meltem limanın olduğu limenas'taki bir oteli ayarladığını düşünüyormuş. limanda vapurda indikten sonra limenaria tabelası 43 km. gösterdi. adanın tek yolu, adayı çepeçevre sahilden dolanıyor. bütün yerleşim yerleri de bu yol üzerinde zaten. yaklaşık bir saatlik yolculuğun sonunda otelimizi bulduk.

yolculuğun ilk günü yorgunluğun verdiği şansla bulduğumuz muhteşem katerina otelinden sonra gerçekten üç yıldız oteli olan diamond bir miktar hayal kırıklığı oldu. deniz kenarında olmadığı gibi ekstra lüksleri de epey az... ama moralimizi bozmadık. en azından temiz. zaten buraya otele gelmedik. denize ve deniz mahsüllerine geldik...

yerleştikten sonra limenaria kumsalına inip yemek yedik. yunan halk müziği çalan, yunan yemekleri yapan restoranımız makul fiyatlıydı aynı zamanda. yemekler de her yerde olduğu gibi muhteşemdi. bu tatilin ilk kalamarını yemesek olmayacaktı...

limenaria'nın kumsalı iri taneli kum ve küçük taş karışımıydı. güzeldi. öğlen ve akşam yemeklerini de restoranda yiyip yorgun bedenlerimizi yatağa zor attık.